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La movilidad de vehículos pesados por carretera

La pràctica totalitat de l'energia primària que consumeix el transport de carretera mitjançant vehicle industrial, tant de passatgers com de mercaderies, prové de derivats del petroli.

Este hecho refuerza la dependencia de Cataluña de los combustibles fósiles, y por lo tanto hace muy sensible nuestra economía ante las fluctuaciones de los precios de los carburantes. El sector de los transportistas sufre más que ninguno otro sector la relació entre el mercat del petroli i el compte de pèrdues i guanys del seu negoci. Això, i l'elevat consum d'energia del sector (aproximadament, un 15% del consum d'energia final a Catalunya), posen en el punt de mira de la política energètica el cas del transport per carretera.

Actualment, el transport per carretera és essencial per a garantir la cohesió i el desenvolupament social i econòmic del nostre país. Per tant, serà prioritari que es faci amb la màxima eficiència energètica possible, per tal de reduir-ne l'impacte ambiental, protegir-lo dels daltabaixos del mercat petrolier i millorar-ne la competitivitat.

 

La gestión de flotas de vehículos

El pilar fuerte del potencial de ahorro es la planificación de la actividad cotidiana, del comienzo al final. Todos los detalles son importantes: la elección de los vehículos, la modalidad de adquisición, el combustible, la carga de los vehículos, la distribución de rutas, la conducción eficiente de los conductores, etc. Una buena decisión en cada uno de estos aspectos puede representar un importante ahorro. Gestionar bien una flota de vehículos permite:

  • Millorar les rutes de transport o distribució, reduint els temps i les distàncies recorregudes.
  • Oferir un servei òptim als clients, millorant la puntualitat i reduint els costos.
  • Explotar de manera més eficient els vehicles de l'empresa.
  • Reduir les despeses de manteniment.
  • Reduir el consum de carburants. 


Las nuevas tecnologías de la información y la comunicación permiten gestionar flotas en tiempo real y así mejorar significativamente los servicios que las empresas de transporte ofrecen a sus clientes. Por ejemplo, es perfectamente posible que el usuario pueda comprobar en línea dónde está su mercancía y pueda amar el tiempo de llegada, o escoger la ruta más rápida, la menos congestionada por el tráfico, la que permita servir a más clientes, etc.

La planificación por parte del gestor de flotas de las rutas, cargas, número de vehículos en circulación y reparto de los clientes, hoy día gracias al avance del software de logística está al alcance de grandes y pequeñas empresas.

En altres paraules, aquestes tecnologies milloren significativament la competitivitat i el valor afegit de les empreses que les utilitzen i també redueixen el consum de combustible per vehicle o per unitat transportada. En aquest camp hi ha molt potencial d’estalvi.